Osobní nástroje

Akce dokumentů

Val di Fiemme – konec TdS – pohled zpátky

Lukáš Bauer: 09.01.2012

Letošní ročník Tour de Ski je již minulostí, v celkovém pořadí TdS jsem obsadil solidní 6.místo, ale nepopírám, že jsem mířil výše… Po nočním přejezdu, kdy jsem dorazil domů kolem 2.hodiny ráno, jsem již doma a i když je venku hromada sněhu, tak věřte, že mě běžky momentálně zrovna nelákají a i když na ně dojde možná již zítra, tak následujících pár dnů bude cílem dát se po TdS dohromady, odpočinout a poté začít s přípravou na SP v Otepää (22.1.) a zejména SP v Novém Městě na Moravě (11.-12.2.)

8.etapa TdS – Val di Fiemme – 20km K s hromadným startem

Po smolné 7. etapě a dnu volna, který byl zaměřen na odpočinek a zmobilizování sil do závěrečných 2 etap TdS. Docela mě překvapilo, kolik povzbuzujících vzkazů mi dorazilo na mé webové stránky a věřte, že mě potěšily.Odpoledne jsem absolvoval krátký trénink na závodních tratích, které prošly od loňska modernizací, ale mé pocity ještě nebyly nijak skvělé, přeci jen předchozí etapa byla dost náročná a stála mě hodně sil, i když již to bylo lepší než během dopoledne. Ze samotných změn na trati jsem nijak nadšený nebyl, protože i když se jedná o velmi náročné tratě, což mi vyhovuje, tak nejsem velkým fanouškem současného trendu, kdy se tratě staví s velmi prudkými kopci, které jsou v klasice na hraně mezi stromečkem a ještě během ve stopě, kdy extrémně záleží na  s Večer proběhla, jako před každým startem porada, naplánovaly se časy jídel a odjezdů na stadion a šlo se chrnět. Ráno jako vždy rozběhání a 1h45´před startem jsme vyráželi na tratě abychom měli dostatek času na vyzkoušení mázy na závodních lyžích. Pocity při rozjíždění byly výrazně lepší než v pátek a máza byla sice hladší ve stoupáních, ale vyjet kopec se dal. Takže jsem si nechal ještě přimazat pár vrstev stoupacího vosku, aby byly lyže ve stoupání pohodlnější a šlo se na start. Od začátku jsem se snažil držet vepředu, i když jsem nechtěl usilovat o první místa na první prémii, abych nepřepálil začátek a pak toho, na takto náročné trati nelitoval. I tak jsem pobral pár bonusových vteřin na první prémii a jelikož kousek po prémii následoval rychlejší sjezd s ostrou šikanou, tak jsem vždy chtěl najíždět do tohoto sjezdu vepředu abych se vyhnul větší strkanici a riziku pádu. Celý závod jsem byl aktivní, sbíral bonusové vteřiny na všech prémiích ( asi jako 3. nejvíc), lyže jsem měl velmi slušné, pouze od 3.kola hůře stoupali v okolí stadionu, kde byl trochu jiný sníh než na zbytku trati. Párkrát jsem se snažil odjet skupině, ale v této chladné podmínce to bylo skoro nemožné, nebo alespoň se mi to nepodařilo (první vždy „zahřál“ stopu balíku za sebou, kterému pak jela rychleji než 1.), ale i tak jsem první 3,5 kola se snažil dost pohybovat na špici, abych co nejvíce balík natáhl, což se i dařilo, ale poté jsem se již snažil útočit na prémie, což se mi zejména v posledních 2 okruzích podařilo i přesto, že jsem nebyl 400m před prémií v ideální pozici, ale celkem slušně zavřený. Při nájezdu ke stadionu v posledním kole (zbývaly 2 kopce) jsem začínal věřit, že bych mohl dokončit do 3.místa, ale hned první kopec, který jsem nebyl schopen vyjet ve stopě, ale musel běžet již od spodu stromečkem mě z toho vyvedl :-(…byl to moment, kdy jsem se rychle propadl z 1.pozice k 10. a i v posledním jsem hodně bojoval, ale nakonec i přes konečné 12.místo jsem byl s celým závodem a zejména se ziskem bonusových vteřin spokojen, protože v tomto závodě šlo o to co nejvíce si, zejména bonusovými vteřinami , polepšit v průběžném pořadí před závěrečnou etapou. Takže posun na 5.místo byl příjemný :-). I při večerním běhání jsem se cítil dobře, takže jsem šel spát s tím, že jsem se na poslední den Tour a obtížný výjezd na Alpe Cermis těšil.

9.etapa TdS – Val di Fiemme – 9km V Alpe Cermis

Poslední etapu jsme startovali opět celkem pozdě (14:30), takže po snídani jako tradičně běhání – pocity unavenější než večer, ale během Tour bylo již hůř, v 11.ještě lehký oběd a ve 13:20 jsem již frčeli na stadion k rozjetí se před závěrečnou etapou. Pocity před startem nic moc, ale nebylo se, po tolika závodech, ani co divit. Po chvíli jsem se již cítil líp a i vědomí, že mám, zatím, pouze rozjezdové lyže, kdy ty závodní budou určitě ještě lepší, pomáhalo :-). Za chvíli již start, první 2km kolem stadionu docela rychle uběhly a po 2km jsme začali s Harveyem střídat. I přes celkem slušnou spolupráci jsme viděli, že 3 ruští závodníci za námi (včetně Legkova) velmi spolupracují a sjíždějí nás :-(.  Taktéž jsme dostávali informace, že dvojice před námi (Hellner, Kershaw) nám odjíždí což samozřejmě netěší, ale během závodu stejně již nic jiného, než tvrdou práci, nevymyslíte. Takže jsme jeli co nejlépe jsme mohli, ale i tak nás ještě před první velmi prudkou pasáží na sjezdovce dojel Legkov a po chvíli bylo vidět, že ač se snažím jeho tempo zachytit, tak nemám šanci :-(. Takže samotná sjezdovka se mi již v to chvíli jela dost špatně a i toto mi k pohodě nepřispělo. Chvíli jsem měl pocit, že pouze jdu, ale i to byla dřina, naštěstí jsem viděl, že Harvey odpadá a zbylí 2 ruští závodníci odpadli také. Ale pořád zbýval asi 1,5km do cíle a já už se hodně trápil…no to bude ještě dlouhý :(. Chvíli mi připadalo jako bych jel v nějakém špatném snu a ten kopec snad narůstal…prostě jsem si tuto etapu opravdu „užil“ a pocitově se jednalo o 100% nejhorší etapu asi ze všech mých účastí na předchozích Tour :-(. I toto je charakteristické pro Tour, prostě po pár slušných závodů přijde z ničeho nic nepovedený závod a musíte se s tím vypořádat… Ale to je prostě Tour a věřte, že stejné to má 95% ostatních závodníků a ten, který zvládne všechny nástrahy Tour nejlépe, ten je po právu vítězem. Letos to byl, stejně jako v loňském roce, Dario Cologna a celou Tour absolvoval ve velkém stylu. I když jsem do poloviny Tour více věřil Petterovi Northugovi, který si vítězství v Tour stanovil jako vrcholný cíl letošní sezony, tak zejména 7.etapu (přejezd z Cortiny do Toblachu) zvládl Dario naprosto excelentně a jednoznačně tím získal nad Petterem převahu a i ve zbývajících etapách bylo vidět, že jede Dario v naprosté pohodě a získaný náskok si kontroluje. Takže velká gratulace! I přes mé, velmi špatné pocity, jsem v závěrečné etapě dosáhl 8. nejrychlejšího času dne (což mě, s ohledem na mé pocity velmi překvapilo – i proto, že jsem dosáhl maximálního tepu pouze 180/min – v normální situaci (běžný distanční závod) dosahuji běžně min.190/min (až 198/min)- takže i z tohoto ukazatele bylo vidět, že už toho mám opravdu dost a i stíhací jízda v 7.etapě tomu nepřidala). Celkově jsem obsadil 6.místo, což je s ohledem na vyrovnanost startovního pole velmi slušný výsledek (navíc mě těší i má aktivita v bonusových sprintech), ale můj cíl pro tuto sezonu bylo umístění do 3.místa, což se nepodařilo a proto úplně spokojený být nemůžu… Samozřejmě, kdyby…kdyby…ale na to se nehraje… Tak příště. Nyní mě čeká pár dní odpočinku a poté se již začnu chystat na další start v SP (22.1. v Otepää na 15km klasicky) a zejména SP v Novém Městě na Moravě (11.-12.2) a určitě bych se rád do konce sezony v nějakém závodu SP objevil na stupních :-) … tak mi držte palce dál a díky za dosavadní podporu :-).